рестриктор на Garrett

Gumpr

Старожил
Регистрация
17.03.2009
Сообщения
10,426
Лайки
586
#1
собсно кто юзает шариковый гарретт на тазу, какой диаметр рестриктора на масло?
есть 2860, вот думаю какой рестриктор нужен. вообще как понял на 28, 30 и 35 рестриктор одного диаметра . . . и на всякие субари мазды и проче рестриктор 0.8мм.
вообщем кто на таких улитках ездит поделитесь инфой :)
 

Zega

Абориген
Регистрация
25.12.2007
Сообщения
6,231
Лайки
1,443
#5
Да много кто что говарит....

1.2 точно не стоит пробывать сто процентов будет кидать,
 

krol99

Заблокирован
Регистрация
26.12.2008
Сообщения
791
Лайки
1
#9
Gumpr написал(а):
собсно кто юзает шариковый гарретт на тазу, какой диаметр рестриктора на масло?
есть 2860, вот думаю какой рестриктор нужен. вообще как понял на 28, 30 и 35 рестриктор одного диаметра . . . и на всякие субари мазды и проче рестриктор 0.8мм.
вообщем кто на таких улитках ездит поделитесь инфой :)
Does my turbo require an oil restrictor?
Oil requirements depend on the turbo's bearing system type. Garrett has two types of bearing systems; traditional journal bearing; and ball bearing.

The journal bearing system in a turbo functions very similarly to the rod or crank bearings in an engine. These bearings require enough oil pressure to keep the components separated by a hydrodynamic film. If the oil pressure is too low, the metal components will come in contact causing premature wear and ultimately failure. If the oil pressure is too high, leakage may occur from the turbocharger seals. With that as background, an oil restrictor is generally not needed for a journal-bearing turbocharger except for those applications with oil-pressure-induced seal leakage. Remember to address all other potential causes of leakage first (e.g., inadequate/improper oil drain out of the turbocharger, excessive crankcase pressure, turbocharger past its useful service life, etc.) and use a restrictor as a last resort. Garrett distributors can tell you the recommended range of acceptable oil pressures for your particular turbo. Restrictor size will always depend on how much oil pressure your engine is generating-there is no single restrictor size suited for all engines.

Ball-bearing turbochargers can benefit from the addition of an oil restrictor, as most engines deliver more pressure than a ball bearing turbo requires. The benefit is seen in improved boost response due to less windage of oil in the bearing. In addition, lower oil flow further reduces the risk of oil leakage compared to journal-bearing turbochargers. Oil pressure entering a ball-bearing turbocharger needs to be between 40 psi and 45 psi at the maximum engine operating speed. For many common passenger vehicle engines, this generally translates into a restrictor with a minimum of 0.040" diameter orifice upstream of the oil inlet on the turbocharger center section. Again, it is imperative that the restrictor be sized according to the oil pressure characteristics of the engine to which the turbo is attached. Always verify that the appropriate oil pressure is reaching the turbo.

The use of an oil restrictor can (but not always) help ensure that you have the proper oil flow/pressure entering the turbocharger, as well as extract the maximum performance.
 

Gumpr

Старожил
Регистрация
17.03.2009
Сообщения
10,426
Лайки
586
#10
Kuzini написал(а):
+1 начинать с большего
Избыток не голодание.
для шарика печально и то и другое.
krol99 спасиб за инфу.

рестриктор такой, в нем 0.8
http://www.atomic-shop.ru/part/976-ATP-OIL-021/

нада бы у токаря заказать копию и на ней уже пробывать увеличивать.
 

Gumpr

Старожил
Регистрация
17.03.2009
Сообщения
10,426
Лайки
586
#11
Давление масла, входящее в турбокомпрессор шарикоподшипника, должно быть между 40 psi и 45 psi
это получается 2.75 - 3.1 бара. так у таза 16в с маслофорсами давляк 3 бара как раз и есть.
как померить то давляк на выходе после жиклера :roll:
 

kest

Абориген
Регистрация
07.03.2010
Сообщения
1,163
Лайки
1
Адрес
г.Бийск
#12
померить наверно не как не получится. упора маслу та не какого не будет, после жиклера. еслив тока померить до жиклера.
 

АНП

Новичок
Регистрация
18.01.2011
Сообщения
13
Лайки
0
Адрес
Нижний Новгород
#14
данных по объему масла, необходимого для смазки этой турбы нет?
а то может и с 3мм рестриктором не нассыт в турбу нужное количество, все от мотора зависит и места подключения.
 

dttdmitry

Завсегдатай
Регистрация
13.11.2008
Сообщения
986
Лайки
2
#15
kest написал(а):
померить наверно не как не получится. упора маслу та не какого не будет, после жиклера. еслив тока померить до жиклера.
Читайте внимательно, что пишет Гарретт. Давление 3 ПОСЛЕ рестриктора на пике момента двигателя. Кому надо, тот померит.
 

Zega

Абориген
Регистрация
25.12.2007
Сообщения
6,231
Лайки
1,443
#16
АНП написал(а):
данных по объему масла, необходимого для смазки этой турбы нет?
а то может и с 3мм рестриктором не нассыт в турбу нужное количество, все от мотора зависит и места подключения.
такой мотор чинить нужно, а не ставить турбу)))))))))))